Oslo Bilelektriske

Det hele startet i 1978 på Karihaugen da som Vold`s Auto-Elektro, etter 10 år skulle Shell-stasjonen vi holdt til i bygges om så vi måtte flytte . Valgte da å gå over til et AS, tok da også det nye navnet Oslo Bilelektriske AS siden vi flyttet til Oslo, nærmere bestemt i 2.etg hos Røhne & Selmers Ford i Gladengveien. Der var vi et par år, så fikk vi muligheten til å ta over lager og verkstedlokaler etter Jegars Bilelektro i Ensjøveien, gamle erverdige Bosch lokaler på toppen av Ensjøveien. Her var vi til det også her skulle bygges om i 1992-93. ,Fikk så lokaler i Sverresgt. 4E på Tøyen, der Raico holdt til før i tiden, der fikk vi være i fred i 10 år igjen, så var det riving av lokalene da alt nå dreier seg om boliger i sentrum. Oslo vil tydligvis ikke ha næringsvirksomhet type industri og verksteder i Oslo-kjernen. Dermed ble det flytting igjen. Nå er vi etablert inne på Oslo Veis arealer, gamle Vegvesenets verkstedlokaler, rett ovenfor Biltilsynet på Risløkke, der har vi T-banen rett utenfor porten, samt buss utenfor på Østre Akervei, meget sentral beliggenhet. Vi har her pusset opp det 400m2 store sveiseverkstedet, malt gulv og vegger, nye senkede lysarmatur, bygget kontor og kundemottakseksjon med egen inngang. Hele området er innelåst om natten, etter kl.17:00, så her står bilene tryggere enn vanlig.

OsloBilelektriske AS er godkjent bilmekanisk verksted, vi utfører også EU- Periodisk kontroll, samt tar på oss de fleste reparasjoner, servicer og bilmekaniske arbeider, bilelektriske reparasjoner og monteringer. Vi reparerer de fleste bilmerker og har avlesningsutstyr for datakommunikasjon med bilenes computere. Vår spesialitet er HONDA der vi har spesial kompetanse.

Daglig leder Arild J. Vold startet så tidlig som i 1967 i bransjen som læregutt i bilelektrofaget, som den gangen var læretiden på hele 4 år, og man gikk samtidig på lærlinge skole flere dager i uken.. Arbeidet etter dette i bransjen frem til 1974 da han startet på vidreutdanningen som Ingeniør i Bil & Motor faget. Begynte på NKIs Ingeniør høyskole billinjen høsten 74 og gikk ut fra skolen ferdig utdannet Ingeniør i 1977. Begynte sammetidig i jobb hos Statens Teknologiske Institut der han testet importbiler for godkjenning av bremser, avgass mm. Sommeren 1978 fikk han tilbud fra Bosh Norge om å begynne for seg selv, som var den egentlige planen, dermed ble Volds Auto-Elektro til høsten 1978 på Karihaugen.